Cześć! Słyszałam ostatnio, że należy w związku z końcem marca zaimplementować na stronach coś takiego jak
Cześć,
W uproszczeniu podstawową funkcją Google Consent Mode jest umożliwienie stronom internetowym komunikowania do Google wyborów użytkowników strony internetowej dotyczących zgody na pliki cookies. Pozwala to mierzyć wydajność np. kampanii reklamowych przy jednoczesnym poszanowaniu przepisów UE dotyczących ochrony danych.
Google Consent Mode V2 oferuje dwa tryby implementacji: podstawowy, w którym tagi Google są blokowane do momentu wyrażenia zgody przez użytkownika, oraz zaawansowany, w którym tagi są wczytywane przed pokazaniem banera zgody, a w przypadku braku zgody użytkownika, tagi wysyłają tzw. "cookieless pings". To pozwala na modelowanie zachowania użytkowników, którzy nie wyrazili zgody na ciacha i szacowanie konwersji.
Generalnie jeśli nie jest to wdrożone, a korzystasz na swojej stronie ze statystyk Google plus np. prowadzisz kampanie w Google ADS to dane jakie pozyskasz bez wdrożenia GCM V2 będą praktycznie bezużyteczne, mogą nawet przestać być gromadzone przez Google.
W tej chwili większość wtyczek do WP już to obsługuje, ale często jest to funkcjonalność płatna jak zauważyłaś, bo rzecz jasna nie każdy korzysta z ekosystemu Google do analityki i reklam więc nie każda strona tego potrzebuje.
Nie wiem jak duży ruch masz na stronie, ale osobiście od dłuższego czasu nie używam dla swoich projektów wtyczek z powodów, które pewnie znasz. Lubię minimalizm i nie lubię wtyczek, które śmiało mogę zastąpić czymś innym.
Na PoznajWP w momencie gdy piszę ten tekst korzystam z platformy Illow, która ogarnia mi temat kompleksowo. Nie muszę niczego instalować i dokładać WordPressowi potencjalnych luk czy w mojej ocenie zbędnych obciążeń nawet jeśli są niewielke. Na Illow mają plan bezpłatny do 30 000 odsłon w miesiącu. Jeśli Twoja strona mieści się w tej ilości możesz Illow śmiało wdrożyć pozbywając się wtyczki z WordPressa do tego celu. Wdrożenie jest bardzo proste. Po aktywacji usługi znajdziesz instrukcję krok po kroku z wykorzystaniem Google Tag Managera i chyba nawet jest dostępna w formie wideo. Jest też metoda bez GTM. Korzystam z Illow pewnie już jakieś 2 lata i mogę polecić.
Z wtyczek dla WP sprawdź czy przypadkiem Complianz nie ma Google Consent Mode V2 w standardzie czyli w wersji bezpłatnej. Tego jeszcze nie śledziłem, ale podejrzewam że wszystkie przyzwoite wtyczki mają ten mechanizm już wbudowany, nawet nie tylko te które ewidentnie służą informowaniu o ciasteczkach, ale również takie które ten element oferują jako dodatkowy gadżet. Weźmy wtyczkę do optymalizacji SEO Seopress. Ona także ma możliwość wyświetlenia info o ciachach i z tego co niedawno czytałem zaimplementowali pełne wsparcia dla Google Consent Mode V2.