Słów kilka po Webinarze nt. automatyzacji procesów

Dziękuję wszystkim, którzy wzięli dziś udział w webinarze. Jak się okazało temat nie był łatwy, ale bardzo ważny.

W momencie gdy już uruchomicie swoje strony lub sklepy, a są to projekty, które z założenia mają generować dla Was zyski, to prędzej czy później nie unikniecie wdrożeń mniejszej lub większej ilości procesów, których zadaniem będzie optymalizowanie często żmudnej i czasochłonnej pracy marketera.

Zerknęliśmy na wtyczkę Uncanny Automator, która na obecną chwilę jest naprawdę rewelacyjnym narzędziem do integracji wewnętrznych wtyczek, zewnętrznych aplikacji i jednocześnie narzędziem do reagowania na określone zachowania, np. zamówienie takiego czy innego produktu, zapisanie się na newsletter, klikniecie w taki czy inny przycisk lub link (magiczne przyciski i linki, o których nie starczyło czasu żeby wspomnieć).

Pobraliście wtyczkę w wersji PRO więc dotykajcie ją na wszelkie możliwe sposoby. Każdy z Was ma inny rodzaj biznesu, a więc każdy inaczej zechce wykorzystać możliwości tego narzędzia. Jedni wykorzystają tylko możliwości wysyłki spersonalizowanych maili po wystąpieniu danego zdarzenia, inni oprócz tego zechcą pójść dalej projektując strategie marketingowe w oparciu o komunikację, lead magnets, akcje promocyjne, integracje z zewnętrznymi narzędziami marketingowymi itd…

Ktoś kupił czerwoną sukienkę na Waszym sklepie, czemu nie zaproponować takiej osobie dodatków do niej, np. czerwonej torebki, czerwonych butów…. Można wysłać spersonalizowanego maila na ten temat, a dodatkowo przekierować zaraz po zakupie na stronę lądowania z czerwonymi dodatkami i jakimś kodem rabatowym w podziękowaniu za zakup.

Wspomniałem o Wiser Notify na AppSumo, bardzo obiecującej alternatywie dla Evidence. Wykorzystując webhooks chociażby w Uncanny Automator możecie tworzyć angażujące uwagę powiadomienia (FOMO), które potem można analizować i testować (testy A/B/C…). 

To mogą być powiadomienia o różnym charakterze. Z jednej strony standardowe informacje o waszych akcjach promocyjnych, artykułach na blogu, z drugiej możecie informować o tym co się sprzedaje w waszych sklepach, kto skomentował artykuł, kto zapisał się na wasz newsletter, kto się zarejestrował…

Procesy automatyzacji mogą pomóc wam w lepszej segmentacji, profilowaniu Klientów lub Subskrybentów i w konsekwencji celniej kierować komunikaty marketingowe. Dadzą wam także znacznie więcej okazji do sprzedaży, np. gdy użytkownik odwiedzi określone podstrony, można zareagować i wysłać mu e-mailem specjalną ofertę. Bezobsługowo!

Skonfigurowanie takich mechanizmów pomimo, że na pierwszy rzut oka mogą wydawać się trudne, w praktyce sprowadza się do użycia myszki i wyklikania procedur. Gdybyście chcieli tworzyć takie procesy bez gotowych narzędzi, musielibyście wgryźć się w PHP i poświęcić temu sporo czasu, albo musielibyście wynająć agencję lub freelancera, którzy dla Was takie procesy by kodowali, a to z kolei wiązałoby się z dużymi kosztami nie tylko na starcie, ale także później. Uncanny Automator czy AutomatorWP w połączeniu z Zapier, Integromatem i im podobnymi daje Wam niewyobrażalne możliwości i optymalizację kosztów.

Branża automatyzacji stała się jednym z najważniejszych trendów w marketingu cyfrowym. Nie prześpijcie tego. Według rozmaitych badań automatyzacja prowadzi średnio do 14,5% wzrostu wydajności sprzedaży i 12,2% redukcji ogólnych kosztów marketingu.

80% użytkowników po wdrożeniu automatyzacji zauważa wyraźny wzrost liczby potencjalnych klientów, a 77% odnotowuje wzrost konwersji.

Pomimo, że jak mówiliście na spotkaniu temat jest dla Was trudny do ogarnięcia, to próbujcie i nie odpuszczajcie. Poznajcie możliwości jakie automatyzacja może Wam dać, zestawcie to ze specyfiką swojego biznesu online i działajcie małymi krokami. Nie zbudujecie od razu super machiny, ale jeśli nie zaczniecie, to nie zbudujecie jej nigdy.

Trzymam za Was mocno kciuki i dopinguję jak mogę. Róbcie kolejne kroki na drodze swojego rozwoju i rozwoju waszych projektów. Nigdy nie stójcie w miejscu. Budowa strony, budowa sklepu to ważne pierwsze kroki, ale w ślad za tym musi iść świadome działanie marketingowe. Tylko w ten sposób zminimalizujecie i dobrze wykorzystacie czas potrzebny na rozwój waszych biznesów, zwłaszcza jeśli działacie w pojedynkę.

Podobne Artykuły

Odpowiedzi